Korona

Nem tudja, melyiket válassza cirkon kerámia vagy fémkerámia legyen? Nézzük az előnyeit és hátrányait.

A cirkon kerámia korona

Előny: természetesen erős

A cirkon kerámia fogpótlások legnagyobb előnye, hogy az így készült hidak és koronák megtévesztésig hasonlítanak az eredeti fogakra.

A cirkon már árnyalatában is hasonlít a fogak eredeti színére, és bár maga a cirkon nem ereszti át a fényt, de az erre a vázra égetéssel rávitt porcelánnak köszönhetően a végeredmény mégis természetes hatást nyújt. Így elsősorban mosoly frontra ezt szoktuk ajánlani a páciensek részére a természetesség elérése érdekében!

Azoknak a pácienseknek, akik fémallergiában szenvednek a cirkon kerámia is alkalmazható.

A cirkon kerámia mind koronák, mind pedig hidak készítésére alkalmas, az egyetlen hátránya az ára, ami kissé meghaladja a fémkerámiából készült fogak árát.

Gyakran előfordul, hogy egyes fogak egyáltalán nem vagy csak részben törik át az ínyt. Ezek a fogak gyulladást, rosszabb esetben cisztákat is okozhatnak. Érdemes eltávolítani ezeket a fogakat minél hamarabb, mielőtt gyulladást okoznának.

Fémkerámia korona

Előny: tartós és gazdaságos

Azoknak, akik a cirkon kerámiánál gazdaságosabb megoldást keresnek, és nem szenvednek fémallergiától, ideális választás a fémkerámia korona. A fémkerámia legnagyobb előnye mindenképpen a tartóssága. A vázra égetett porcelán borításnak köszönhetően ez a magoldás is esztétikus, de a cirkonnal összehasonlítva alul marad.

Hátránya: a fognyaknál, illetve az íny szélénél bizonyos esetekben jelentkező fémes elszíneződés előfordulhat idővel, így front fogakra orvosaink nem ajánlják.

Az állcsontot érintő ciszták és gyulladásos megbetegedések kezelése is szájsebészeti úton történik. Előfordul, hogy a fogpótlás készítése előtt, sebészi korrekciókat kell a csontállományban vagy az ínyben elvégezni, a pótlás sikeres rögzítése, elhorgonyzása érdekében.

Héjkerámia

Létezik még egy harmadik megoldás is a hollywoodi mosoly, vagyis a héjkerámia.

A teljes fog kerámiából készül, a három lehetőség közül ezzel érhető el a legtermészetesebb hatás. Fontos megjegyezni, hogy több tagból álló hidakhoz nem használható, csupán szóló fogak esetén.

Nyitva tartás

• Hétfő :12:00 – 20:00